Direktlänk till inlägg 14 oktober 2011

Stockholm

Av Marita Laine - 14 oktober 2011 11:08

Ja här har ju litegrann hänt igen, och med min otur så är de bara en massa otur för solen skiner inte på mig de är bara att inse de.

Min lilla Ella (Sunita) som jag har på foder har ju brutit benet så hon har ju fått göra en sväng från Piteå till Västerås för en operation, vilken underbar fodervärd jag har kan jag ju lugnt såga, och sen har jag en UNDERBAR männsika till vän som heter Anne Karlsson som ställde upp och hämtade Lena, hennes mor och Ella och körde dom till djursjukhuset! 1000 tack Anne för detta!!!!   

Operationen gick jätte bra hon fick en platta och 6 skruvar i benet och är nu på bättringsvägen, Lena ringde igår och berättade att Ella är väldigt pigg tack och lov.

Sen har jag ju hinnit med en sväng till stockholm för att ställa världens bästa Kalle på terrier utställningen i Sollentuna..sällskap ner på tåget hade jag bästase Anette, Hjalle och Beppebus! Oj vad trevligt vi har haft de kan jag lova, väl nere så kom då Annes syster och hämtade upp oss på centralen och körde oss till Sollentuna! Tack för de!!!!!

Väl där så gick de inte så bra för Kalle en slät exellent fick han, men Vitsuddens Koda fick cert så ett STORT grattis till Ingela!    

Vitsuddens Tjatte blev BIR och han är ju verkligen vacker denna herre!!! Grattis till Anna Wilsson på Kennel Vitsudden för framgångarna!!!!      

Grattis säger jag också till Anne som de gick JÄTTE bra för och till Anette!!!     Underbart att räffa alla hundtokiga männniskor!!!

Sen var de bara packa ihop och dra sig mot Sundsvall....resan gick kanon bra och vi hade de så trevligt i bilen vi 3 brudar!!!

Väl framme i Sundsvall så var de bara till att parkera bilen och husvagen...Anne skulle fixa i ordning så jag och Anette tog hundarna på en kvällsrastning upp till macken för att köpa bensin till elverket vi hade med oss, väl när vi startat den så började då folk komma och klaga men fantastiska Anne sade till på skarpen att vi måste försöka få lite värme i vagnen annars fryser vi ihjäl...3 pers kom förbi och klaga och vi bara skrattade åt allt!

Upp på söndag och in i ringen...denna gång skulle Anne visa Kalle balle...en slät exellent igen....men han skötte sig alldeles utmärkt i ringen kan jag säga och han är ju finaste killen Kalle i världen!

Anne och Anette fick kanon bra resultat denna dag och jag fick glädjas med dom!!!   

Sen vr de resan hem vilket gick jätte bra, vi mötte på lite snöblandat regn....inte lika bra men men...väl hemma mitt i natten och ut med hundar och i säng för att orka jobba på måndagen....och tisdagen...

På tisdag skogs valparna så hårt med varann att jag fick uppsöka veterinär för lille Harry, efter allt så mår han nu iaf alldeles utmärkt! Vera på stationen är ju bara för härligt!!!!

Nu laddar jag för en jobbar helg igen....så de blir till att samla krafter..ska ut och gå en sväng med gänget och har lite tvätt att vika innan jag börjar jobba så med detta vill jag önska alla en unbderbar helg! Kram banan!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marita Laine - 16 oktober 2012 14:18

Hade redan skrivit rejält mkt då allt bara försvann, kör en kortare version nu...Tovas dröm har varit att ställa Kalle officiellt och jag passade på att anmäla till Sundsvalls 2 dagars utställning då både terrierklubben och SKK hade samma helg, med o...

Av Marita Laine - 4 juli 2012 11:39

Ja vars nu den skall vara, har inte varit mkt värme här inte och inte har man tid att sitta här och blogga men gör ett litet inlägg i all hast. Oturen verkar följa med oss...Teo bröt ju sin vänstra arm när han föll från köksbänken och blev opererad...

Av Marita Laine - 24 april 2012 09:07


Ja de var ju ett tag sen jag skrev nått, och de har ju hunnit hända lite faktiskt både gott och ont. Jag har ju börja få problem med ryggen min och fick en tid till Umeå för att kolla upp detta och tyvärr har ju min opererande läkare slutat så jag ...

Av Marita Laine - 24 mars 2012 19:28

Ja som rubriken lyder så har denna dag inte varit som jag hade tänkt alls! Började dagen med ett oskyldigt samtal till Carro, efter många samtal till henne (för de bröts hela tiden) så blev de bestämt att vi skulle fara och hälsa på hos Missas uppf...

Av Marita Laine - 27 februari 2012 09:57

Jag jobbade på fredagkväll men var helt däckad då jag kom hem, hade feber så de blev till att stanna hemma på lördagen och försöka kurera sig. Känner mig bättre idag tack och lov och jag hoppas jag har fått gjort bort mitt nu för ett tag framöver. ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok =)

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards