Direktlänk till inlägg 24 april 2012

Livet lunkar på....

Av Marita Laine - 24 april 2012 09:07

Ja de var ju ett tag sen jag skrev nått, och de har ju hunnit hända lite faktiskt både gott och ont.

Jag har ju börja få problem med ryggen min och fick en tid till Umeå för att kolla upp detta och tyvärr har ju min opererande läkare slutat så jag fick en annan läkare, jag tycker inte han är lika bra som min andra alls för det är som att dom inte tar en på allvar känns det många ggr men han gjorde då en undersökning och jag hade fortfarande nedsatt känsel i mitt högra ben samt att jag har fått nå rackel i högerljumske. Efter denna undersökning så skulle han skicka remiss till magnetröntgen för att kolla upp mina skruvar jag har i ryggen för han trodde ev att en skruv var lös eller hade lossnat från kotan, ljumsken fick jag en remiss till kirurgen föra tt utesluta ljumsbråck vilket de tack och lov inte var men har ju fortfarande ont, fick 2 stora sprutor men tycker inte att de hjälpte mig nått. Så de kommer väl från ryggen eller så är de nervsmärtor.

Magnet röntgen är också gjord och jag väntar på svar, fick hem ett brev från läkaren att han skulle ringa mig den 30 april och mina vibbar är inte så bra för att han skall ringa...annars brukar man få hem ett brev där de står att allt ser bra ut så nu går jag och väntar ivrigt på den 30 så man får veta.

Sen har ju kära svärfar lämnat jordelivet den 9 april, han fick hjärtinfarkter och sorgen är enorm! Tova blev helt förstörd för efter vi varit på lassa och tagit farväl så for vi hem och hon läste barnensbibel och blev väldigt låg och rädd, hon berättade på kvällen att Jesus dog i påsk och sen återuppstod han, farfar dog åxå i påsk och då kommer farfar att komma tillbaka som Jesus! Denna 6 åring slutar aldirg förvåna....hon fick en massa mardrömmar om detta och jag fick prata med henne i många timmar flera kvällar på rad att farfar kommer inte att komma tillbaka för han har blivit en ängel och är i paradiset nu och har inget ont, men hon var svår att övertyga kan jag lova, jag sade åxå att varför skulle farfar komma tillbaka och skrämma dig så mkt som han älskade både Tova och Teo det skulle aldrig hända!!! Nä de var ju klart tyckte hon men hon är fortfarande lite fundersam. På fredag blir de så begravning av farfar och Tova längtar   

Vila i frid farfar Valter!  


Sen har jag hunnit vara till Sundsvall med Kalle och Ettan, det var en 2 dagars utställning Skk samt terrierklubben.

Alltid lika trevligt. Kalle fick exellent båda dagarna samt blev BIS jakt 2 på terrierklubbens utställning.

Ettan fick exellent med ck, bästa unghund samt 4 bästa tik på lördag och på söndag fick hon exellent med ck, bästa unghund samt 3 bästa tik med reserv cert i konkurrensen.   duktiga lilla söta Ettan.

Nu inväntar vi den 5 maj då vi ska till Piteå på terrierklubbens 40 års jubileums utställning dit har jag anmält Kalle, Ettan, Kaliber, Ella och lilla Ruben så de ska bli roligt. Sen på kvällen är de middag vilket skall bli super trevligt.

Den 6 är de så dax att börja ta itu med grytträningen då börjar vi kl 9 på morgonen och jobbar klart i grytet och kl 16 är det grytträning så där skall Ettan få vara med.

Den 12 maj skall jag till Bureå med Missa för där är det stövarutställning och det kommer åxå att blir trevligt att se vad dom tycker om min lilla prinsessa (bild från en inoff)

    

Sen är det Skk:s utställning den 19 maj i Piteå och dit har jag anmält Ettan, Kalle och Missa så 3 helger i rad kommer det att hända roliga saker.  

Ja annars tracklar jag på och jobbar heltid, får väl se hur länge man orkar med det för jag är väldigt slut då jag kommer hem från jobbet och familjen blir lidande tyvärr....

Längtar åxå till att all snö försvinner så man kan börja spåra igen men vi har ju hur mkt snö som helst kvar tyvärr...samt till en härlig semester i sommar, jag skall vara hemma i 6 veckor hade jag tänkt om allt går som planerat, sen längtar man ju till jaktsäsongen börjar om så klart i augusti samt harjakten i september så man får släppa Rozz och Missa mus.

På Kennel JackMoon blir det inga valpar i år utan vi väntar till 2013 då en kull planeras med Ettan samt ev med Ella  

Tja de var lite runt vad som händer hos mig!

Kram på er alla!  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marita Laine - 16 oktober 2012 14:18

Hade redan skrivit rejält mkt då allt bara försvann, kör en kortare version nu...Tovas dröm har varit att ställa Kalle officiellt och jag passade på att anmäla till Sundsvalls 2 dagars utställning då både terrierklubben och SKK hade samma helg, med o...

Av Marita Laine - 4 juli 2012 11:39

Ja vars nu den skall vara, har inte varit mkt värme här inte och inte har man tid att sitta här och blogga men gör ett litet inlägg i all hast. Oturen verkar följa med oss...Teo bröt ju sin vänstra arm när han föll från köksbänken och blev opererad...

Av Marita Laine - 24 mars 2012 19:28

Ja som rubriken lyder så har denna dag inte varit som jag hade tänkt alls! Började dagen med ett oskyldigt samtal till Carro, efter många samtal till henne (för de bröts hela tiden) så blev de bestämt att vi skulle fara och hälsa på hos Missas uppf...

Av Marita Laine - 27 februari 2012 09:57

Jag jobbade på fredagkväll men var helt däckad då jag kom hem, hade feber så de blev till att stanna hemma på lördagen och försöka kurera sig. Känner mig bättre idag tack och lov och jag hoppas jag har fått gjort bort mitt nu för ett tag framöver. ...

Av Marita Laine - 23 februari 2012 08:46

Var ett tag sen jag bloggade nu, de har väl inte hänt så speciellt mkt under tiden men i helgen var jag på ringträning med 3 av mina hundra, Ettan, Missa och lilla Ella som jag fått tillbaka från fodervärden då dennes man är mkt sjuk. Ringträningen g...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok =)

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards