Direktlänk till inlägg 14 november 2011

Helgen!

Av Marita Laine - 14 november 2011 08:29

Ja då var denna helg över, jobbade till 16:30 på fredag och sen var de bara ila iväg och märka borden på bingon, hem och äta mat och tillbaka till bingon för att sälja och spela, Jenny och Emma följde med samt även Monica.

Jenny hade turen att vinna 820 kr och jag själv vann 370 kr  

Sen hem och förbereda sig för utställningen i Vindeln på lördagen, orkade inte tvätta upp Missa utan gick i säng trött som jag var. Upp med tuppen för att hinna rasta alla hundar innan avfärd, med mig fick jag Jenny, Emma och Tova samt Missa och Kansa fick följa med för socialträningens skull.

Lång väntan blev det....Missa skulle upp som nr 59...när vi kom dit var dom på 24.....så vi gick runt där och tränade våra hundar och barnen fotade en massa olika raser. Både Kansa och Missa skötte sig utmärkt, jag hade själv trott att Missa skulle skälla och hoppa och leva rövare men icket de, hon var glad och sprallig men mkt duktig, i ringen skötte hon sig utmärkt mattes lilla   tyvärr tyckte domaren att hon var mager...och jo han är lite tunn nu men hon har växt SÅÅ mkt på höjden nu att de riktigt inte hinner med.

Så ett första pris och sen hem, för att göra sig i ordning för älgfesten och jag hade ju tänkt hinna fira Ann-Sofie men de hann jag inte. Väl på folkan var de ju hur mkt som helst med folk och kvällen blev mkt trevig, dansade så fötterna värkte!  

Hemma igen efter 01:00 och i säng, igår var jag jätte trött och lite ont i håret hade jag åxå...men de gick över med en alvedon tack och lov. Sen åt vi middag och på kvällen for vi till svärfar för att äta tårta...där var även Carro och Daniel så vi surrade på om allt möjligt!  

Sen hem och rasta vovvar och lägga i säng barna....och soffläge igen en stund, sen ut med hundarna en sista gång och i säng, vaknade kl 04:06 i natt och de kändes som att jag hade försovit mig men fick ju ligga kvar en stund till i sängen. Klev upp och fick Tova till skolan, Peder tog Missa ut i skogen och nu sitter jag här, lille bror är ju en sömntuta så han sover än.

Nu göra lite nytta, jobbar i natt..till kl 16 i morrn så de blir att ladda för jobb! Ha en underbar vecka alla vänner! kram!   

    

 
 
Britt-Inger

Britt-Inger

15 november 2011 11:12

Kul att det trots allt gick så bra för Missa. Domaren hade ju en poäng i att hon inte är fet. Med de långa benen kan hon ju inte också ha hull, kroppen verkar prioriera en sak åt gången.

http://cabam-cabam.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marita Laine - 16 oktober 2012 14:18

Hade redan skrivit rejält mkt då allt bara försvann, kör en kortare version nu...Tovas dröm har varit att ställa Kalle officiellt och jag passade på att anmäla till Sundsvalls 2 dagars utställning då både terrierklubben och SKK hade samma helg, med o...

Av Marita Laine - 4 juli 2012 11:39

Ja vars nu den skall vara, har inte varit mkt värme här inte och inte har man tid att sitta här och blogga men gör ett litet inlägg i all hast. Oturen verkar följa med oss...Teo bröt ju sin vänstra arm när han föll från köksbänken och blev opererad...

Av Marita Laine - 24 april 2012 09:07


Ja de var ju ett tag sen jag skrev nått, och de har ju hunnit hända lite faktiskt både gott och ont. Jag har ju börja få problem med ryggen min och fick en tid till Umeå för att kolla upp detta och tyvärr har ju min opererande läkare slutat så jag ...

Av Marita Laine - 24 mars 2012 19:28

Ja som rubriken lyder så har denna dag inte varit som jag hade tänkt alls! Började dagen med ett oskyldigt samtal till Carro, efter många samtal till henne (för de bröts hela tiden) så blev de bestämt att vi skulle fara och hälsa på hos Missas uppf...

Av Marita Laine - 27 februari 2012 09:57

Jag jobbade på fredagkväll men var helt däckad då jag kom hem, hade feber så de blev till att stanna hemma på lördagen och försöka kurera sig. Känner mig bättre idag tack och lov och jag hoppas jag har fått gjort bort mitt nu för ett tag framöver. ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok =)

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards