Direktlänk till inlägg 16 oktober 2012

Sundsvallstripp med Tova

Av Marita Laine - 16 oktober 2012 14:18

Hade redan skrivit rejält mkt då allt bara försvann, kör en kortare version nu...Tovas dröm har varit att ställa Kalle officiellt och jag passade på att anmäla till Sundsvalls 2 dagars utställning då både terrierklubben och SKK hade samma helg, med oss tog vi även lilla Älva som skulle visas på NNTK utställning, resan började inte bra då gubben skulle byta bromsbelägg men upptäckte att bromsoket på ensa sidan var trasigt, ett samtal till bästaste Micke montör och felet var åtgärdat provisoriskt.

3 timmar försenade enl planen for vi så iväg, Tova var ju väldigt ivrig och tyckte att vi aldrig var framme, otålig som hon är så somnade hon till slut och resan ner blev bra, väl framme vid hotellet Sidsjö så rastade vi hundarna, duschade och kröp i säng.

Tidigt skulle vi upp då bedömningarna startade kl 08:00 i Baggböle ridhus i Njurunda...väl där hittade vi Anna Wilsson men sin son och vi satt och surrade på, Älva skulle ut rätt fort och hon skötte sig så fint utanför när vi tränade men inne i ringen blev hon busig som bara den, hade inte ro att stå stilla, ville gärna inte visa tänderna heller men de gick då bra till slut iaf. Här är Älvas kritik:

Domare: Hasselgreg Catharina

Valpklass: plac 2 med Hp

Kritik: 5 mån fem tikvalp, glad och framåt, fem huvud och uttryck, önskar mera utfylld under ögonen. bra bett och tänder, bra kropp till storlek, önskar mer stomme, ngt raka vinklar fram goda vinklar bak, önskar längre bröstkorg, välansatt och buren svans, rör sig med fint steg och fin stil, utm päls och utm temperament.

Och så Kalle

Domare: Dodo Sandahl

bruks/jaktkl Kv excellent med CK, KKlss plac 2 CERT, BIS JAKT 1

kritik: Maskulin med bra huvud, kraftigt nosparti, lite stora öron, utm topline, kropp och päls, rör sig väl! Välvisad med fin kontakt med handlern!


                             


Finaste Tova med världens bästa KALLEBALLE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!   


Sen for vi tillbaka till hotellet och ta de lugnt innan vi skulle på grandismiddag, ute vid hotellet kom en underbar kvinna som såg att Tova höll i Cert rosetten och grattade, Jo sade Tova att det är jag och Kalle som fått den. Kvinnan tyckte att vi skulle skåla för det vid middagen.   Väl vid middagen så var det mkt grandisfolk där, vi fann oss väl där bland folket och dom hade lite lotteri mm samt tal...då klev kvinnan upp som vi pratat med och hon vill ta fram Tova....hon blir alldeles röd i ansiktet, Jo dom vill gratta henne med en hundskål för att hon lyckats ta Cert och bli BIS 1 med Kalle! Det tyckte jag var så underbart snällt!!! Middagen var åcå god som bara den, en öl drack jag och sen gick vi upp och rastade av hundarna och i säng för vi var verkligen trötta. Blev en långnatt för oss och vi klev upp kl 06:00 på söndagen och iväg till Nordica hallen....Tova var trött så klart och lite gnällig....men väl framme så var det inte så lång väntan tills det var hennes tur att gå i ringen, hon skötte sig utmärk så även Kalle men dagens resuterade i ett VG pga för hårt knuten svans och päls som inte alls var i utställningsskick! Vi packade ihop våra grejor direkt efter för gubben hade skickat bilder på att snön hade kommit och då kände vi att vi vill köra i dagsljus för jag hade sommardäcken på. Vi var hemma vid 17:00 och trötta var vi kan jag säga, helgen sumerar jag som KANON!!!! Kalle står nu inför ett svenskt utställningschampionat tack vare Tova   Så nu inväntar vi året 2013 med mera utställningar för både Kalle och Ettan!

Kalle ska ha sitt svenska och Ettan skall vi fara över till Finland och Norge med.

Ettan beräknas komma ner med sina valpar till veckan och Kalle är far till dessa underbara saker...man längtar som synden kan jag säga!!!

Tusen TACK till alla underbara hundvänner för i helgen och vi längtar redan tills nästa års utställningssäsong...  


Kram banan!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marita Laine - 4 juli 2012 11:39

Ja vars nu den skall vara, har inte varit mkt värme här inte och inte har man tid att sitta här och blogga men gör ett litet inlägg i all hast. Oturen verkar följa med oss...Teo bröt ju sin vänstra arm när han föll från köksbänken och blev opererad...

Av Marita Laine - 24 april 2012 09:07


Ja de var ju ett tag sen jag skrev nått, och de har ju hunnit hända lite faktiskt både gott och ont. Jag har ju börja få problem med ryggen min och fick en tid till Umeå för att kolla upp detta och tyvärr har ju min opererande läkare slutat så jag ...

Av Marita Laine - 24 mars 2012 19:28

Ja som rubriken lyder så har denna dag inte varit som jag hade tänkt alls! Började dagen med ett oskyldigt samtal till Carro, efter många samtal till henne (för de bröts hela tiden) så blev de bestämt att vi skulle fara och hälsa på hos Missas uppf...

Av Marita Laine - 27 februari 2012 09:57

Jag jobbade på fredagkväll men var helt däckad då jag kom hem, hade feber så de blev till att stanna hemma på lördagen och försöka kurera sig. Känner mig bättre idag tack och lov och jag hoppas jag har fått gjort bort mitt nu för ett tag framöver. ...

Av Marita Laine - 23 februari 2012 08:46

Var ett tag sen jag bloggade nu, de har väl inte hänt så speciellt mkt under tiden men i helgen var jag på ringträning med 3 av mina hundra, Ettan, Missa och lilla Ella som jag fått tillbaka från fodervärden då dennes man är mkt sjuk. Ringträningen g...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok =)

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards