Direktlänk till inlägg 1 december 2011

Malåhelgen

Av Marita Laine - 1 december 2011 09:16

I helgen var jag ju till Malå för vi skulle jaga räv både lördag och söndag, jag Anne och Nina hade hyrt in oss hos snälla Jill och Stellan i deras bagarstuga med 4 andra människor och samanlagdt var där 9 hundar! Helt otroligt var ju att dom var tysta, ja iaf vissa av dom men min bästa Kalle sade inte flaska på hela helgen och inte mina vänners hundar heller utan dom skötte sig så himlans bra. Jag körde upp på fredagkväll då de skulle vara samling kl 07:00 på lördagen. Vi fick oss i säng i bra tid och morgonen kom, kl ringde 05:00 och de gick då bra att kliva upp, vet inte exakt men dom hade skrapat ihop 6-7 stövare som skulle driva räv denna dag....blåsten var inte kul då de stormade på som bara den!!! Inte kul, lottning för vilken terrier som skulle ner i gryt skulle göras på morgon och Kalle fick nr 4....hoppet fanns där.

Anne fick nr 1 med sin Povel så vi var förväntansfulla......

Väl i stugan var de en evig väntan, 2 stövare hade drev men oturligt nog så simmade dom nog över ån och for över Norsjövägen.....tur...NOT!!! Och inget mer drev den dagen på räv iaf...  

Sen reka vi av några gryt med Povel men ingen var hemma så vi drog oss tillbaka....

Hemma hos Jill och stellan skulle vi så äta gemensam middag....gott med älggryta kan jag ju lova efter en hel dagi skogen.....sen några glas vin och i säng för att orka upp på söndagen.

Väl uppe så skulle de lottas om igen vem som stod som första hund ut ifall de gick under nått....jag drog nr 1!!!!!! WOW tänkte jag, jag har aldrig tur i lottning.....så iväg och vänta ute på samtal från någon....nä inget samtal komme...4 stövare hade denna dag rävdrev men ingen gick under...  de är ju alldeles för lite snö!!!!!!!!!!!!!!

Ev kanske de skulle ha farit under en så jag och Kalle skulle få fara och kolla detta gryt men han verkade bara såååå ointresserad och det var ett stengryt så inte gick han in där inte..hade de varit räv hade Kalle varit mer intresserad för han brukar vara klockren! Nåja tillbaka till samlingsplatsen och då hade alla kommit tillbaka...stövartassar var trasiga på många hundar så allt avbblåstes,,,så summa sumarum..ingen räv under på hela helgen men vi hade det JÄTTE trevligt!

Tack till Stellan och Jill som ställde upp med mat och husrum samt tack till alla andra snälla människor som var där med sina stövare!   samt till alla andra som var där!

Så inget prov på Kalle denna helg heller...vi jagar på vidare....!

Nu till lite klädvikning igen..vilket aldrig tar slut! Ha en trevlig torsdag vänner! Kram kram   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marita Laine - 16 oktober 2012 14:18

Hade redan skrivit rejält mkt då allt bara försvann, kör en kortare version nu...Tovas dröm har varit att ställa Kalle officiellt och jag passade på att anmäla till Sundsvalls 2 dagars utställning då både terrierklubben och SKK hade samma helg, med o...

Av Marita Laine - 4 juli 2012 11:39

Ja vars nu den skall vara, har inte varit mkt värme här inte och inte har man tid att sitta här och blogga men gör ett litet inlägg i all hast. Oturen verkar följa med oss...Teo bröt ju sin vänstra arm när han föll från köksbänken och blev opererad...

Av Marita Laine - 24 april 2012 09:07


Ja de var ju ett tag sen jag skrev nått, och de har ju hunnit hända lite faktiskt både gott och ont. Jag har ju börja få problem med ryggen min och fick en tid till Umeå för att kolla upp detta och tyvärr har ju min opererande läkare slutat så jag ...

Av Marita Laine - 24 mars 2012 19:28

Ja som rubriken lyder så har denna dag inte varit som jag hade tänkt alls! Började dagen med ett oskyldigt samtal till Carro, efter många samtal till henne (för de bröts hela tiden) så blev de bestämt att vi skulle fara och hälsa på hos Missas uppf...

Av Marita Laine - 27 februari 2012 09:57

Jag jobbade på fredagkväll men var helt däckad då jag kom hem, hade feber så de blev till att stanna hemma på lördagen och försöka kurera sig. Känner mig bättre idag tack och lov och jag hoppas jag har fått gjort bort mitt nu för ett tag framöver. ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok =)

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards