Alla inlägg under augusti 2011

Av Marita Laine - 31 augusti 2011 12:33

De var ett tag sen jag bloggade såg jag så de är väl dax för en uppdatering...de har ju inte hänt speciellt mkt annat än att VÄRLDENS BÄSTA KALLE BALLE har gjort sitt 2 godkända GAS prov nu, jag och Carro for till Mullsjö för att göra detta prov och med oss hade vi ju Sigge åxå...Kalle startade som nr 3 och han gick ut hårt men tog de mer soft efter ett tag, men gubben tog alla gångar, hyllan och allt men blev lite off då grävlingen lade sig ner så gjorde Kalle de med och iaktog, rörde den på sig så satte han igång igen....

Carro tog även med sig Kalle på riktigt jakt samma kväll till Norrlångträsk där dom hade grävling i ett gryt, Kalle skällde konstant i 2 timmar på den grävlingen vilket visar att han kan de med...han tycker nog inte att grävlingarna i konstgrytet är nått speciellt att skälla på tror jag...och den grävlingen tycker inte att Kalle visar nå större hot gentemot honom/henne så denne tar de piano!

Nåja nu har vi iaf ett jaktprov kvar som vi ska försöka göra så fort vi får tillfälle och de hoppas jag blir snart, synd bara att älgjkakten börjar nu så då har väl ingen domare tid komma ut och dömma heller så man kanske måste vänta till uppehållet...ja vi får se....

Här lite bilder på mammas stora kärlek i livet!  

       Missa växer och härjar i huset, hon är ju nu gode jobbig...11 terriervalpar är ju  inget i jämförelse med en stövarvalp....jag brukar säga att de är tur hon är söt!  


       Russell bäbisarna växer och frodas dom med, har kvar Kiowa och Kansa från Gullans kull hemma än...och dom andra är ju nu 7 veckor gammal....tiden går fort...

Här är gänget ute...

   Idag har jag varit och hjälpt Monica på affärn och inventera..roligt när man kan hjälpa till lite  

Ikväll kommer ett par och tittar på valp så får väl se vad som händer....nä nu ut med hundarna en sväng först ska dom få äta lunch..ska anmäla Kalle till Sundsvall åxå och ev en till utställning, ska bara pussla ihop lite först. Ha en bra onsdag!  

Av Marita Laine - 26 augusti 2011 09:00

Oj vad det har regnat på sista tiden och man blir ju så himla seg i skallen att fy 17!

Vill ju bara ha uppehållsväder då är jag som nöjd!!!

Ja vad har då hänt här då..hmmm Kalle fick ju följa med Carro och Anne ner till Svenskvinnare i Norrköping där de gick bra, Kalle fick exellent Ck och Bhkl 4 med reservcert...   

Sen då...Missa växer så de knakar benen håll vara rätt så långa..måste ta och mäte henne och se hur hög hon är...har inte gjort de..fy skäms. Hon är ju rejät busig tuggar på allt och alla! I skogen har hon nu börjat gå med nosen i backen vilket verkar lovande... far även iväg lite längre ifrån så snart kanske man får sätta pejl på henne  

Kansa och Kiowa växer även dom och Kansa har blitt verkligen snygg, vilken resning denna lilla ettriga dam har!

Mayas valpar har åxå blitt stora....skiter i massor så man får ju plocka bajs hela tiden! Tur dom är söta..hahaa!

Pacha har blivit tokig han ylar i kapp med grannens tupp utimellan...han är som små söt när han sitter på hyllan med nosen i vädret och ylar...kanske inte grannarna tycker de*s*

Snar ska jag börja testa jobba åxå vilket känns roligt så man får börja träffa lite folk igen, man har ju mest börja med att skälla när man är hemma med 14 hundar! haha!

Tova är på skolan idag och Teo är ju ledig från dagis, blev som en liten omställning då hon började i förskolan, dom är ju lediga på onsdagar men då är hon ju på fritids hela dagen!


sen vill jag avsluta med ett JÄTTE grattis till Samantha som idag fyller 4 år!!!!!!         Längtar så efter både Samantha och Michelle brelle!!!!! Snart får vi träffas!!!

Ha en trevlig helg!  

Av Marita Laine - 15 augusti 2011 11:38

Ser att de är väldigt länge sen jag bloggat, men man sitter ju inte vid datorn så mkt när man har fullt upp med livet.

Har varit på grytträning med Pacha och Ettan och dom har ju som kommit igång nu med att skälla grävling vilket känns riktigt kul faktiskt. Så snart blir de ett karaktärsprov på dom men måste först invänta att Pacha blir 1 år.  

Missa hon växer så de knakar, oj vad långa ben hon har fått! Vi har varit i skogen med henne och hon trivs, far iväg på egna äventyr utimellan men mest roligt e de när Pacha följer med och man får raca av sig riktigt ordentligt. Hon sover gott dom kvällarna och nätterna kan jag ju säga.

   Hon är OTROLIGT busig, börjat äta på köksväggen och en del skor har tuggats på, hårborstar är delikatess! Tur hon är söt...för annars så...*S*

Ihelgen var jag till Piteå på utställning som ÖnTek arrangerat, vilken bra utställning säger jag bara!! Kanon bra jobbat av alla som var där och jobbade!!! (ville inte själv denna gång då ryggen inte är okej än men nästa år )

Jag hade ju som gruvat mig för att ställa Ettan för hon har inte varit sig själv nu på länge, hon har varit skygg och dragit sig undan så utställningen i Piteå förra gången så ställde jag inte henne då hon var så låg...men nu..hade med mig en bit av en räv och jag kan säga att Ettan var het! Skötte sig SÅ otroligt bra i ringen att matte jublade av lycka! Hon stod som ett ljus på bordet och så även när jag ställde upp henne och kritiken var kanon!

Ettans kritik för domare Beng Nilsson löd:

Härlig fem tik med lagom benstomme, välskuret huvud, utmärkt hals och rygglinje, stabilt välvinklat bakställ, korrekt skulderläge, bra överarm, välpälsad, utm rörelseschema! Exellent och CK! Bästa Unghund!!!

Gissa om jag var glad, sen i finalen blev vi inte utagna men jag hade ju redan vunnit första pris då hon skötte sig så perfekt efter allt!

 


Pacha var ju glad och överlycklig som vanligt, rullade igräset och viftade på svansen åt allt och alla, Bengt tyckte de var så härligt att se en sån lycklig hund och han ÄR verkligen lycklig!!!

Pachas kritik: Välskuret huvud med gott uttryck, utmärk rygg, välvinklat bakställ med låg has, välkroppad, en tanke brant i skuldran, lite lång i livet, utmärkta rörelser baktill, lite trång bakifrån.

Exellent CK Bhkl 3!


Och så klart mattes bästa Kalle balle!

Kritik: Maskulin hane! Snygg att se på! Bra i skogen, utmärkt huvud, välbalanserat uttryck, stabilt välbalanserat bakställ, utm kropp, stabil skuldra, lagom benstomme, välpälsad, ett utmärkt rörelseschema, lite kul i svansen!  

Exellent CK Bhkl 2 R-cert BIS Jakt 

  Ja herre gud ändå så nöjd jag var!

Sen ett JÄTTE GRATTIS till Carro vars Sigge blev CHAMPION!!!!!!!!! Äntligen och så jävla kul!!!!!!


Ja så nu lugnar denna vekca ner sig lite...till helgen åker Kalle med snälla Anne och Carro till Norrköping för att delta i Svensk vinnare...så kul! Hade ju anmält till ett grytprov i Skogstibble den 20 men fick i natt svar om att de visst inte är nått prov  utan de är den 27/8 i stället och endast för deras medlemmar...  Aningen irriterad och upprörd över detta då de inte framkom någon som helst info på hemsidan att de inte är prov då..utan man kunde anmäla sig....nåja har iaf anmält till ett annat grytprov nu så de är bara hålla tummar och tassar för världens bästa Kalle då!! För jag säger de Kalle ÄR världens bästa!  

Nä nu vila en lite stund...ha en bra dag alla vänner!  

Av Marita Laine - 4 augusti 2011 12:14

Nu har lilla Vilda flyttat till sin nya familj i Pajala. Dom var så glada och hade ju nu längtat som den efter henne så de blev kanon.

Igår var vi på mässan i Boliden på Jakt och Trofé där blev de inhandlat ett par nya kängor till mig samt strumpor att ha i dessa, sen blev de köpt 1000 hagelskott, Peder köpte sig ett par nya byxor samt sockar även han, en lockpipa för räv och lite annat smått och gott. Roligt hade vi iaf, fick även prova skjuta med hagel och en sån där kallad "redring" sikte och herre gud så kul det var! De var ju hur enkelt som helst att finna av...   Sen testade vi även simulatorn och det gick bara hur bra som helst, knäckte till och med Peder ! Hahaa!

Vädret idag är små kallt, fattar inte alls att de ska vara så kallt då de ännu ska vara sommar....men men de är bara till att klä på sig mera kläder....

Får väl se vad man hittar på att  göra idag med barnen, Tova har ju redan visat sin sida då hon stenvägrar allt och till slut hamnade på rummet för att lugna ner sig lite vilket hon nu har gjort. Så nu ska vi göra nå...ha ne bra dag!



Av Marita Laine - 2 augusti 2011 11:43

Ute skiner solen och de är varmt?! Helt otroligt, var ju som tänk vi skulle hinna med Boliden idag och titta på lite jaktgrejs men gubben tyckte de skulle bli alldeles för snävt om tid då jag ska vara hos veterinären och besikta Gullans valpar idag kl 14:30 Missa ska lämna urinprov då hon småskvättar på hela tiden. Igår hade jag valpbesök och dom tingade en tik av mig, ska ju själv välja en tik först som jag ska ha kvar på tillväxt och hoppas på att få en fodervärd till denna, ska även ha kvar en hane på tillväxt från Gullans kull så de blir intressant, skall även ha fodervärd till denne så jag raggar för fullt!

Vi var ju på grytträning i söndags och jag hade med mig Kalle, Pacha och Ettan..alla 3 skällde och jag var stolt   Ettan var väl lite skeptisk mot detta men skällde ändå så de håller på att släppa för lilltjejen! Pacha skäldde åxå och tyckte nog detta var rätt häftigt så på söndag ska vi iväg igen och träna få se hur de går då....spännande  

Nä nu ska jag ut i solen en stund, måste jaga Missas kiss för urinprov....  

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok =)

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards