Direktlänk till inlägg 24 oktober 2011

Mammas Missamus

Av Marita Laine - 24 oktober 2011 13:20

Min lilla Missa mus har ju ännu inte blivit bättre i sitt kissseri   de är så tråkigt och man ser hur ont de gör för mammas Missa mus! Hon har ätit pencillin nu i över 2 veckor utan resultat! Hon fortsätter små släppa några droppar hela tiden...så idag har vi varit ner till veterinären med ett nytt urinprov så i morrn ska jag ringa dit och höra, är de bakterier så skall detta skickas vidare för analys för att bestämma vilken sorts bakterie det är som härjar i hennes blåsa. Om inte de är bakterier så skall jag beställa en tid på djursjukhuset och dom skall röntga urinblåsan på henne efter att dom har skickat in kontrastmedel.... lilla söta Missa!   I helgen var vi ut och släppte henne igen och oj vilken fart de hade blivitt på damen men stackaren fick ju bryta hela tiden för att måsta släppa dessa droppar så allt blir bara så fel!


Annars då, jo jag har varit 4 dagars ledig vilket har varit jätte skönt kan jag säga, fick en sovmorgon till 7:30 här en dag så jag trodde mig ju skulle vara JÄTTE pigg men icke de inte, kände mig super trött...  

Var och hälsade på Ewa och Mikael i Bjursele också vilket var väldigt trevligt! Fick ju se lilla Kaliber som jag har på foder och han hade då blitt så hög på benen just nu så de ska bli intressant se vad de blir av denna herre faktiskt, han skall ju jagas med är de tänkt och vass de är han så de räcker och blir över!

Har också städat bort inför vintern alla trädgårdsmöbler är nu bure bort, har bara lite smått kvar på gården och så får snön komma! Har fått på vinterdäck på bilen åxå vilket var behövligt då de var så halkigt på vägen häromdagen, fick ju köpa 2 nya vinterdäck i år vilket alltid känns så jävla surt! Men ett måste och nu är de gjort!

Idag är de 2 månader kvar till julafton   Har redan köpt lite julklappar faktiskt och i år blir de inte mkt kan jag säga, har haft så mkt utgifter så nu blir de att hålla i slantarna.

Har anmält mig till en jakthelg åxå med Kalle balle! Fasen vad skoj de ska bli och jag längtar som ett psyk till detta, en månad kvar dit nu! Ska faktiskt bo på hotell med underbara människor denna helg!

Valparna växer och växer, har kvar 2 ur Mayas kull och 2 ur Gullans kull...vill bli av med dessa små trots att dom är ju hur söta som helst men nu vill dom verkligen hitta sina egna hem faktiskt! Lilla Harry har repat sig efter attacken från som större valparna och är nu i full gång, igår kom underbara Britt-Inger förbi och myste med dom och hon tog med sig lille Harry hem över natten! De hade gått jätte bra, han hade varit lite låg och fundersam över deras Bamse och Casper hade berättat för Harry att de är han som bestämmer och i morse hade dom busat på rejält! Han är ju så otroligt fin lilla Harry, även Buzz är kanon vacker så jag ska ta och trimma bort lite päls på denne och sen sätta ut lite nya bilder.

Imorrn laddar jag för jobb igen, jobbar sen hela veckan lång och till helgen åker jag till min älskade syster yster med världens bästa Monica för att fira syrran som fyller tant!   Även Daniel skulle med och fira med oss brudar tror jag så han kom få de fullt upp med tanterna  

Nä nu kommer nog Tova hem från skolan så jag ska surra med henne en stund ha en bra måndag! Kram banan på er alla!       

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marita Laine - 16 oktober 2012 14:18

Hade redan skrivit rejält mkt då allt bara försvann, kör en kortare version nu...Tovas dröm har varit att ställa Kalle officiellt och jag passade på att anmäla till Sundsvalls 2 dagars utställning då både terrierklubben och SKK hade samma helg, med o...

Av Marita Laine - 4 juli 2012 11:39

Ja vars nu den skall vara, har inte varit mkt värme här inte och inte har man tid att sitta här och blogga men gör ett litet inlägg i all hast. Oturen verkar följa med oss...Teo bröt ju sin vänstra arm när han föll från köksbänken och blev opererad...

Av Marita Laine - 24 april 2012 09:07


Ja de var ju ett tag sen jag skrev nått, och de har ju hunnit hända lite faktiskt både gott och ont. Jag har ju börja få problem med ryggen min och fick en tid till Umeå för att kolla upp detta och tyvärr har ju min opererande läkare slutat så jag ...

Av Marita Laine - 24 mars 2012 19:28

Ja som rubriken lyder så har denna dag inte varit som jag hade tänkt alls! Började dagen med ett oskyldigt samtal till Carro, efter många samtal till henne (för de bröts hela tiden) så blev de bestämt att vi skulle fara och hälsa på hos Missas uppf...

Av Marita Laine - 27 februari 2012 09:57

Jag jobbade på fredagkväll men var helt däckad då jag kom hem, hade feber så de blev till att stanna hemma på lördagen och försöka kurera sig. Känner mig bättre idag tack och lov och jag hoppas jag har fått gjort bort mitt nu för ett tag framöver. ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok =)

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards