Alla inlägg under november 2011

Av Marita Laine - 14 november 2011 08:29

Ja då var denna helg över, jobbade till 16:30 på fredag och sen var de bara ila iväg och märka borden på bingon, hem och äta mat och tillbaka till bingon för att sälja och spela, Jenny och Emma följde med samt även Monica.

Jenny hade turen att vinna 820 kr och jag själv vann 370 kr  

Sen hem och förbereda sig för utställningen i Vindeln på lördagen, orkade inte tvätta upp Missa utan gick i säng trött som jag var. Upp med tuppen för att hinna rasta alla hundar innan avfärd, med mig fick jag Jenny, Emma och Tova samt Missa och Kansa fick följa med för socialträningens skull.

Lång väntan blev det....Missa skulle upp som nr 59...när vi kom dit var dom på 24.....så vi gick runt där och tränade våra hundar och barnen fotade en massa olika raser. Både Kansa och Missa skötte sig utmärkt, jag hade själv trott att Missa skulle skälla och hoppa och leva rövare men icket de, hon var glad och sprallig men mkt duktig, i ringen skötte hon sig utmärkt mattes lilla   tyvärr tyckte domaren att hon var mager...och jo han är lite tunn nu men hon har växt SÅÅ mkt på höjden nu att de riktigt inte hinner med.

Så ett första pris och sen hem, för att göra sig i ordning för älgfesten och jag hade ju tänkt hinna fira Ann-Sofie men de hann jag inte. Väl på folkan var de ju hur mkt som helst med folk och kvällen blev mkt trevig, dansade så fötterna värkte!  

Hemma igen efter 01:00 och i säng, igår var jag jätte trött och lite ont i håret hade jag åxå...men de gick över med en alvedon tack och lov. Sen åt vi middag och på kvällen for vi till svärfar för att äta tårta...där var även Carro och Daniel så vi surrade på om allt möjligt!  

Sen hem och rasta vovvar och lägga i säng barna....och soffläge igen en stund, sen ut med hundarna en sista gång och i säng, vaknade kl 04:06 i natt och de kändes som att jag hade försovit mig men fick ju ligga kvar en stund till i sängen. Klev upp och fick Tova till skolan, Peder tog Missa ut i skogen och nu sitter jag här, lille bror är ju en sömntuta så han sover än.

Nu göra lite nytta, jobbar i natt..till kl 16 i morrn så de blir att ladda för jobb! Ha en underbar vecka alla vänner! kram!   

    

Av Marita Laine - 9 november 2011 12:11

  Teo har idag varit på sin 2 synkoll och de gick lika dåligt som förra gången, så nu väntar en kallelse för honom till ögon på lassa, så gör även Jenny för sin syn..

Får väl seom detta beror på att han fick cykelstyret i ögat för 2 år sen eller om de bara är vanlig synfel han har....återtår att se.

Idag är jag hemma med Teo då han är lite febrig, hans förkylning verkar inte ge med sig tyvärr men nu får han vara hemma tills på måndag för förskolan har stängt i morrn och sen är han ju ledig alla fredagar så kanske han hinner kurera sig.. hoppas hoppas....

Ihelgen blir de ju utställning i Vindelns ridhus, ska bli så skoj se hur Missa beter sig bland alla hundar där..hon lär väl vål tokut!

Häromdagen var Peder ute med henne och hon drev sin första hare, dock var de bara en kort stund men nu finns hoppet där iaf, hennes pinkeri har blivit lite bättre så nu är de bara hålla tummar att de går vägen!

Ihelgen blir de fest....lite mat och dans och de blir verkligen skoj  blir att ta sig en öl eller 2 tänkte jag.

Sen är de bara se framemot jakthelgen i Malå...gud så skoj de ska bli!!!!

Nä nu göra Teo sällskap ha en trevlig onsda!  

Av Marita Laine - 4 november 2011 08:22

Ja som rubriken lyder har jag jobbar helg denna helg så jag jobbar fre-söndag....hade ju gärna varit ledig men man får inte alltid som man vill...

Imorrn ska jag leverera 2 valpar, då åker Buzz till sin nya familj i Haparanda....

Och Kiowa åker till sin nya familj i Umeå

Så kvar av valparna blir lilla Kansa...

Men henne ska vi nog hitta en familj till också.... 

Så de ska bli så skönt att dessa valpar får sig egna hem och mkt tid..för de är ju just tiden som kanske inte alla gånger räcker till..för mig...man gör så gott man kan!

Förra helgen hade jag en rolig helg, jag, Daniel och Monica åkte upp till Happis för att fira min älskade syster som fyllde 30 år...oj så roligt vi hade och vad vacker hon är!!!!!!! Finaste syster yster i HELA VÄRLDEN!!!!!  

 

Daniel fick posera tillsammans med henne och bilden blev riktigt fin!  

Han ser glad ut! hahaaa!!

Ja sen blev de ju så klart IKEA både lördag och söndag....tusenlapparna fladdrade iväg för oss men om de då bara vore de, efter söndagens handling så fick vi lite huvudbry...ryms Daniel med hem???? hahaa...jodå de gjorde han...han fick sitta som en sill i baksätet men jagtror han satt bekvämt, de är ju en Volvo han åkte i  

Nåja...dax få i sig mera kaffe....

En liten bild på Buzz och mammas Missa mus... 

    


De var allt för denna gång! Kram kram 

    

     

   

   


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok =)

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards