Direktlänk till inlägg 24 mars 2012

Vilken jävla dag! =)

Av Marita Laine - 24 mars 2012 19:28

Ja som rubriken lyder så har denna dag inte varit som jag hade tänkt alls!

Började dagen med ett oskyldigt samtal till Carro, efter många samtal till henne (för de bröts hela tiden) så blev de bestämt att vi skulle fara och hälsa på hos Missas uppfödare Göte,sen vidare till stan för manifestation mot rovdjurspolitiken...var de tänkt...nåja jag skulle genom duschen innan vi skulle iväg, så även Missa, sen klä på barnen och ut, de sista jag säger till dessa är att BLÖT INTE NER ER för vi ska till stan...tog båda stövarna i koppel och låste ytterdörren....in med stövaran i bilen och spänna fast ungarna i bilen..nä då är Teo dyng blöt på byxorna...sena som vi var så in och byta kläder på honom..ut i bilen igen och fick in driven..så kommer en bil emot oss...underbara Tina med pojkvän kommer in på gården så jag måste ju bara ut och krama om henne och surra en stund....sen iväg igen...hinner till 5 vä'gen så har Missa skitit i bilen...(lös skit) ut med hundaran och sanera i bästa mån med snö...vända madrassen och fixa till....(nu är vi ännu senare) iväg till Forsbacka och hämta upp Carro...rasta Missa som inget gör så klart....iväg mot Tällåsen...nåja vi hinner inte så långt så börjar Missa att tom kräkas....jag stannar bilen och ska ta ut henne då far Rozz ut i en 7 jävla fart (han brukar ALDRIG komma ut innan man sagt ok till detta) han löper med öronen rakt bak efter raksträckan och jag ropar ut ett högt och tydligt - HELVETE!!!!!!!!!!!!!!!! de kommer en bil mot, jag ropar på Rozz som gör en helomvändning tillbaka..Missa är ute nu åxå.....Carro kommer ut och tar Missa och jag får tack och lov fast Rozz...(hann tänka att vi inte kommer oss till Göte idag) nåja in i bilen med hundarna igen och så köra en bit till...Missa börjar tjöjjes igen....Carro säger att hon inte spyr utan bara tom hurklar....jo några gånger till och då säger Carro att nu har Missa spytt....! Jag stannar bilen och tar bort spyan....in i bilen igen och iväg...väl framme hos Göte så får vi oss in och Teo frågar om en toa, jo bakom knuten säger Karin..Teo går en sväng och sen in på toan....kommer snabbt ut igen med gråten i halsen och säger -mamma jag hann inte!

Men helvetet säger jag igen! Jo då han har skitigt ner sig....ja de var ju bara torka och försöka göra de bästa av situationen...han fick bara gå omkring i långisarna....vi fikar och Missa myser med alla så tänker jag att jag går ut och hämtar in Rozz åxå så får Göte se honom...jag hämtar Rozz och han kommer in glad i hågen och hälsar på alla och lyfter på benet och pissar på köksinredningen!!!!!!!!!1 (har aldrig hänt tidigare) men helvetet säger jag igen.....vilken jävla dag! Nåja kaffet var gott, sällskapet var kanon, fikat var gott och så for vi så hemöver....stannade till i stan och åt en pizza för jag kände att nä jag orkar inte laga mat då jag kommer hem! Nu är vi hemma och nu blir de lite lördagsgodis och nått glas vin! Ha en trevlig lördag!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marita Laine - 16 oktober 2012 14:18

Hade redan skrivit rejält mkt då allt bara försvann, kör en kortare version nu...Tovas dröm har varit att ställa Kalle officiellt och jag passade på att anmäla till Sundsvalls 2 dagars utställning då både terrierklubben och SKK hade samma helg, med o...

Av Marita Laine - 4 juli 2012 11:39

Ja vars nu den skall vara, har inte varit mkt värme här inte och inte har man tid att sitta här och blogga men gör ett litet inlägg i all hast. Oturen verkar följa med oss...Teo bröt ju sin vänstra arm när han föll från köksbänken och blev opererad...

Av Marita Laine - 24 april 2012 09:07


Ja de var ju ett tag sen jag skrev nått, och de har ju hunnit hända lite faktiskt både gott och ont. Jag har ju börja få problem med ryggen min och fick en tid till Umeå för att kolla upp detta och tyvärr har ju min opererande läkare slutat så jag ...

Av Marita Laine - 27 februari 2012 09:57

Jag jobbade på fredagkväll men var helt däckad då jag kom hem, hade feber så de blev till att stanna hemma på lördagen och försöka kurera sig. Känner mig bättre idag tack och lov och jag hoppas jag har fått gjort bort mitt nu för ett tag framöver. ...

Av Marita Laine - 23 februari 2012 08:46

Var ett tag sen jag bloggade nu, de har väl inte hänt så speciellt mkt under tiden men i helgen var jag på ringträning med 3 av mina hundra, Ettan, Missa och lilla Ella som jag fått tillbaka från fodervärden då dennes man är mkt sjuk. Ringträningen g...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok =)

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards