Alla inlägg under februari 2012

Av Marita Laine - 27 februari 2012 09:57

Jag jobbade på fredagkväll men var helt däckad då jag kom hem, hade feber så de blev till att stanna hemma på lördagen och försöka kurera sig. Känner mig bättre idag tack och lov och jag hoppas jag har fått gjort bort mitt nu för ett tag framöver.

Igår var Carro och Daniel förbi med valparna så då fick Ruben fullt upp...jösses vad dom härjade på de små och sen var de väldigt lugnt hela kvällen och natten. Missa hade fullt upp med att fostra 3 st galna terriers och gav som upp hoppet och riktiade in sig på Ruben som var värst av dom alla, hon är så duktig mattes prinsessa.

Peder for på hockey på lördagkväll så jag och barnen hade lite myskväll, vi hade dukat upp med chokladpudding, chips och popcorn inför melodifestivalen och våran favvo Danny gick ju vidare till final vilket var roligt. Teo orkade inte med hela kvällen utan försvann efter halva ungefär och då hade han klätt av sig och gått upp och lagt sig själv. Tova och jag somande i soffan  

Peder hade varit till stan och lånat hem en skoter så dom har varit ute och åkt på den, vi har ju inföskaffat oss en pulka så att vi ska rymmas att åka hela familjen men jag var för risig för att ens testa på och skotern var inte rikgtig till belåtenhet så den skall lämnas tillbaka.

Idag skall jag försöka tvätta lite och sen i afton skall jag iväg och få mig ryggmassage vilket kommer att bli så otroligt skönt...har ju fått en tid till Umeå på lassa för det har kommit tillbaka lite onda från ryggen, är svagare i höger benet samt att jag har fått en hel del strålning mot ljumsken....samt att de skär på höger sida rejält vissa dagar...lite varningsklockor som ringer i mina öron då jag känner igen smärtan från då jag fick disckbråcket.....   Jag har ju som fått vara så himlans bra nu ett bra tag sen operationen så jag hade ju verkligen hoppats på att detta skulle hålla sig några år iaf....men vi får väl se.

Nä nu göra lite nytta samt fika lite med Teo som vaknat.

Ha en bra måndag!

Av Marita Laine - 23 februari 2012 08:46

Var ett tag sen jag bloggade nu, de har väl inte hänt så speciellt mkt under tiden men i helgen var jag på ringträning med 3 av mina hundra, Ettan, Missa och lilla Ella som jag fått tillbaka från fodervärden då dennes man är mkt sjuk. Ringträningen gick jätte bra Missa skötte sig utmärkt men gissa om mattes prinsessa var trött??

Ettan skötte sig UTOMORDENTLIGT bra, gud så duktig och framåt hon har blivit denna dam så nu hoppas vi på goda resultat i ringen i år. Hon gick med så stolta steg fram att oj oj  

Lilla Ella var åxå super duktig, Lena har jobbat så otroligt bra med henne och jag är jätte glad, Tova fick träna henne då hon var så otroligt duktigt, Tova var åxå kanon duktig på att visa lilla Ella!  

Sen hade övre norragrythundsklubben årsmäte efteåt så vi for dit för att lyssna av lite, och tror ni inte VÄRLDENS BÄSTA KALLE tar hem vandringspriset som årets vinstrikaste hund!! Jag var ju överlycklig! Mattes diamant!

Sen har Kansa flyttat och provar bo i Umeå, där trivs hon som fisken i vattnet med Jens och hans tjej Lisa samt Ville deras hund, hon gick igenom besiktningen UA så nu skall bara papper skrivas och hon blir deras! Kajsa skall hon heta hemma hos dom.

Lilla Pacha är åxå ute på prov, jag pratade med dom igår och de gick bara bra med deras hund åxå, så hoppas hoppas...ska ringa dit på söndag och höra om dom vill köpa honom.   Älskade glada Pacha!!!


Rozz jagar för fullt, vad duktig han är våran finne! Men han har stött på problem här hemma, nämligen av en liten Ruben som styr och ställer...Ruben är Kalles son....

        

Rozz tycker han är super äcklig och vassa tänder har han också den lille busen, Ruben är stenhård räds inget i huset!! Så vi jobbar stenhårt med han att försöka lugna och ta ner han på jorden! Rozz smiter upp på gästsängen när Ruben är lös i huset haha!

I helgen har jag jobbar helg, hade gärna varit ledig kan jag ju säga....MEEEN...de är bara jobba på.

Tova och Teo har båda fått glasögon...alla är översynt och dom är så söta mina små troll men båda har även kommit in i en trots så lite jobbigt e de utimellan...*S* de är stid om lite allt möjligt från tandborstning till tv tittande....men de är ju övergående! (förhoppningsvis)

Jenny har även hon fått nya glasögon samt att hon ska prova ut linser...ska boka tid till veckan någon dag....hon har ju anmält en busschaufför för egemäktigtförfarande samt misshandel...nu blir de rättegång..så då får vi se vad som händer där.

Nä nu ska jag städa lite här hemma för de hinner jag inte riktigt med alla gånger. Ha en bra helg alla nära och kära!

   


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok =)

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards