Direktlänk till inlägg 15 augusti 2011

Länge sen nu...

Av Marita Laine - 15 augusti 2011 11:38

Ser att de är väldigt länge sen jag bloggat, men man sitter ju inte vid datorn så mkt när man har fullt upp med livet.

Har varit på grytträning med Pacha och Ettan och dom har ju som kommit igång nu med att skälla grävling vilket känns riktigt kul faktiskt. Så snart blir de ett karaktärsprov på dom men måste först invänta att Pacha blir 1 år.  

Missa hon växer så de knakar, oj vad långa ben hon har fått! Vi har varit i skogen med henne och hon trivs, far iväg på egna äventyr utimellan men mest roligt e de när Pacha följer med och man får raca av sig riktigt ordentligt. Hon sover gott dom kvällarna och nätterna kan jag ju säga.

   Hon är OTROLIGT busig, börjat äta på köksväggen och en del skor har tuggats på, hårborstar är delikatess! Tur hon är söt...för annars så...*S*

Ihelgen var jag till Piteå på utställning som ÖnTek arrangerat, vilken bra utställning säger jag bara!! Kanon bra jobbat av alla som var där och jobbade!!! (ville inte själv denna gång då ryggen inte är okej än men nästa år )

Jag hade ju som gruvat mig för att ställa Ettan för hon har inte varit sig själv nu på länge, hon har varit skygg och dragit sig undan så utställningen i Piteå förra gången så ställde jag inte henne då hon var så låg...men nu..hade med mig en bit av en räv och jag kan säga att Ettan var het! Skötte sig SÅ otroligt bra i ringen att matte jublade av lycka! Hon stod som ett ljus på bordet och så även när jag ställde upp henne och kritiken var kanon!

Ettans kritik för domare Beng Nilsson löd:

Härlig fem tik med lagom benstomme, välskuret huvud, utmärkt hals och rygglinje, stabilt välvinklat bakställ, korrekt skulderläge, bra överarm, välpälsad, utm rörelseschema! Exellent och CK! Bästa Unghund!!!

Gissa om jag var glad, sen i finalen blev vi inte utagna men jag hade ju redan vunnit första pris då hon skötte sig så perfekt efter allt!

 


Pacha var ju glad och överlycklig som vanligt, rullade igräset och viftade på svansen åt allt och alla, Bengt tyckte de var så härligt att se en sån lycklig hund och han ÄR verkligen lycklig!!!

Pachas kritik: Välskuret huvud med gott uttryck, utmärk rygg, välvinklat bakställ med låg has, välkroppad, en tanke brant i skuldran, lite lång i livet, utmärkta rörelser baktill, lite trång bakifrån.

Exellent CK Bhkl 3!


Och så klart mattes bästa Kalle balle!

Kritik: Maskulin hane! Snygg att se på! Bra i skogen, utmärkt huvud, välbalanserat uttryck, stabilt välbalanserat bakställ, utm kropp, stabil skuldra, lagom benstomme, välpälsad, ett utmärkt rörelseschema, lite kul i svansen!  

Exellent CK Bhkl 2 R-cert BIS Jakt 

  Ja herre gud ändå så nöjd jag var!

Sen ett JÄTTE GRATTIS till Carro vars Sigge blev CHAMPION!!!!!!!!! Äntligen och så jävla kul!!!!!!


Ja så nu lugnar denna vekca ner sig lite...till helgen åker Kalle med snälla Anne och Carro till Norrköping för att delta i Svensk vinnare...så kul! Hade ju anmält till ett grytprov i Skogstibble den 20 men fick i natt svar om att de visst inte är nått prov  utan de är den 27/8 i stället och endast för deras medlemmar...  Aningen irriterad och upprörd över detta då de inte framkom någon som helst info på hemsidan att de inte är prov då..utan man kunde anmäla sig....nåja har iaf anmält till ett annat grytprov nu så de är bara hålla tummar och tassar för världens bästa Kalle då!! För jag säger de Kalle ÄR världens bästa!  

Nä nu vila en lite stund...ha en bra dag alla vänner!  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marita Laine - 16 oktober 2012 14:18

Hade redan skrivit rejält mkt då allt bara försvann, kör en kortare version nu...Tovas dröm har varit att ställa Kalle officiellt och jag passade på att anmäla till Sundsvalls 2 dagars utställning då både terrierklubben och SKK hade samma helg, med o...

Av Marita Laine - 4 juli 2012 11:39

Ja vars nu den skall vara, har inte varit mkt värme här inte och inte har man tid att sitta här och blogga men gör ett litet inlägg i all hast. Oturen verkar följa med oss...Teo bröt ju sin vänstra arm när han föll från köksbänken och blev opererad...

Av Marita Laine - 24 april 2012 09:07


Ja de var ju ett tag sen jag skrev nått, och de har ju hunnit hända lite faktiskt både gott och ont. Jag har ju börja få problem med ryggen min och fick en tid till Umeå för att kolla upp detta och tyvärr har ju min opererande läkare slutat så jag ...

Av Marita Laine - 24 mars 2012 19:28

Ja som rubriken lyder så har denna dag inte varit som jag hade tänkt alls! Började dagen med ett oskyldigt samtal till Carro, efter många samtal till henne (för de bröts hela tiden) så blev de bestämt att vi skulle fara och hälsa på hos Missas uppf...

Av Marita Laine - 27 februari 2012 09:57

Jag jobbade på fredagkväll men var helt däckad då jag kom hem, hade feber så de blev till att stanna hemma på lördagen och försöka kurera sig. Känner mig bättre idag tack och lov och jag hoppas jag har fått gjort bort mitt nu för ett tag framöver. ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok =)

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards