Direktlänk till inlägg 1 maj 2011

Valoborg 2011

Av Marita Laine - 1 maj 2011 11:15

Igår firade vi valborg i Bastuträsk och det var väldigt trevligt, många människor dök upp vilket var väldigt roligt. Vi sålde fika och sjöng samt en tipsrunda var åxå uppsatt som många gick. Sen tände vi eld på brasan som var rester av våran så fina grillkåta som tyvärr brann upp...   



 



         

De flög iväg en del i luften men ingen eldsvåda dök upp någon annanstans än där de skulle brinna tack och lov.

Barnen jittade även en död uggla efter skoterspåret och undran är ju vad de är för en uggla?

 

Teo jobbade på som bara den att kasta snö mot elden så det inte skulle ticka iväg och han var trött efter denna kväll kan jag lova


 

Tova hade gjort sig fin dagen till ära...


 

Sambon stod eldvakt och många fler med han....


 


Jag och omnica stod och värmde oss vid elden..varmt och skönt var det för trots de fina vädret så var de ju lite småkallt att stå och sälja fika...


 

Så ett stort TACK till alla som var dit och jobbade med oss samt till alla som var dit och köpte fika samt tittade på elden!

Under helgen har jag städat bilen samt rubbat lacken och tvättat den, dammsugit och torkat fönster och polerat så nu är min fina V70 så vacker!! Glänser uta bara den!

Nästa helg så börjar grytträningen om så på söndag kanske man far till konstgrytet och testar..beror på...för Maya har gått i löpen så hon skall nu paras med Kalle...mina finaste små   

Så då får man börja räkna ner..Gullan är ju parad men inget syns än iaf så vi får väl ann se om det blir bäbisar där...i så fall blir det första veckan i juni.

Pacha växer så de knakar, han är slapp både här och där, hoppas det stabiliserar upp sig för lilla gubben som i detta nu inte är så himlans vacker, däremot har ju Kalle och Pacha inte börjat gilla varann alls på Pacha börjar vara i den åldern då de luktar lite herre om honom...så dom slåss....

Nä nu ska jag duscha och sen ska Tova till kompis...ha en underbar 1 maj alla goa vänner  därute!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marita Laine - 16 oktober 2012 14:18

Hade redan skrivit rejält mkt då allt bara försvann, kör en kortare version nu...Tovas dröm har varit att ställa Kalle officiellt och jag passade på att anmäla till Sundsvalls 2 dagars utställning då både terrierklubben och SKK hade samma helg, med o...

Av Marita Laine - 4 juli 2012 11:39

Ja vars nu den skall vara, har inte varit mkt värme här inte och inte har man tid att sitta här och blogga men gör ett litet inlägg i all hast. Oturen verkar följa med oss...Teo bröt ju sin vänstra arm när han föll från köksbänken och blev opererad...

Av Marita Laine - 24 april 2012 09:07


Ja de var ju ett tag sen jag skrev nått, och de har ju hunnit hända lite faktiskt både gott och ont. Jag har ju börja få problem med ryggen min och fick en tid till Umeå för att kolla upp detta och tyvärr har ju min opererande läkare slutat så jag ...

Av Marita Laine - 24 mars 2012 19:28

Ja som rubriken lyder så har denna dag inte varit som jag hade tänkt alls! Började dagen med ett oskyldigt samtal till Carro, efter många samtal till henne (för de bröts hela tiden) så blev de bestämt att vi skulle fara och hälsa på hos Missas uppf...

Av Marita Laine - 27 februari 2012 09:57

Jag jobbade på fredagkväll men var helt däckad då jag kom hem, hade feber så de blev till att stanna hemma på lördagen och försöka kurera sig. Känner mig bättre idag tack och lov och jag hoppas jag har fått gjort bort mitt nu för ett tag framöver. ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok =)

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards