Direktlänk till inlägg 22 maj 2011

Kritik fr Piteå..

Av Marita Laine - 22 maj 2011 10:44

Ihelgen for jag Carro och Tova till Piteå för de var utställning där, Carro for lite före oss då hon skulle göra prov med Assa på fredagkväll och detta prov gick ju jätte bra Assa klarade de galant! GRATTIS GRATTIS!   

Jag drog upp husvagnen och de gick ju bra tills vi kom fram och en full gubbe skulle försöka dirigera mig rätt, väl där i allt backande så dyker älskade syster upp!   

Hon hade prata med Carro om att överraska mig och de gjorde hon verkligen!! Så himlans kul!! Hon tog över dirigerandet och husvagnen hamnade på plats. Sen lite vin på de och Carro dök upp.

Kvällen fortsatte med mkt skoj och prat i husvagnen.

Så lördagen då, vaknade med ont i skallen..fattar inte VEM som slagit mig i skallen HELA natten! usch vad jobbigt och de var ju vara sätta igång för Pacha skulle ju ut i ringen tidigt som nr 10 så de var bara sätta fart och rasta alla hundar och ta sig till ringen. Jag och Tova drog dit och dom andra stannade i husvagnen...

Pachas kritik: Lycklig glad hund!, med prima uttrycksfullt huvud, korrekt stop, starka tänder, saxbett, prima hals och överlinje, stark benstomme, korrekt ansatt svans, passande sträv päls för åldern, rör sig harmoniskt fritt och fjädrande passande för åldern

Valpkl: 2 med HP

Domare: Bystup Annette

Pacha har ju varit så himlans busig i koppel så jag hade förväntat mig denna herre upppe i luften men killen skötte sig helt kanon och gjorde matte så stolt!


Sen tillbaka till husvagnen och hämta resterande hundar och människor, var ju en bra stunds väntan innan dom skulle i ringen.

Kalle ställdes i Jakt/bruks

Kritik: Utmärkt typ och propotioner, i största laget, flott huvud, utmärkta tänder, bra kropp och överlinje, Välvinklad, utm pararella rörelser med gott driv, bra päls, testiklar Ok, trevligt temperament

Jakt/brukskl: Exellent med Ck

Bhkl: 3 med reserv CERT


Matte är så glad för min prins!   

Ettan ställde jag inte denna dag då hon skyggade och hade svansen mellan benen och tyckte ALLT var läskigt, lilla gumman min! Hon får mogna till sig lite så ska de nog släppa för henne och massor med träning.

Idag ska vi till konstgrytet och träna Ettan, Nisse och Kalle    De är ju så skoj!

Nisse ställde jag åxå åt Jonas och Camilla, han fick bra kritik och Very Good   

Väl hemma så var farfar snäll och tog hem Teo från Gunnel och sen hade vi myskväll och så lockade en varm dusch och sängen....kan säga att jag var JÄTTE trött!

Nä nu göra nå vettigt ha en bra söndag alla goa vänner!

 
 
Britt-Inger

Britt-Inger

22 maj 2011 11:03

Grattis till all bra kritik, synd att Kalle inte nådde hela vägen, men det går nog vägen nästa gång.

http://cabam-cabam.blogspot.com

 
Jenfan75

Jenfan75

22 maj 2011 11:04

Grattis : det är så kul när det går bra=)

http://jenfan75.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marita Laine - 16 oktober 2012 14:18

Hade redan skrivit rejält mkt då allt bara försvann, kör en kortare version nu...Tovas dröm har varit att ställa Kalle officiellt och jag passade på att anmäla till Sundsvalls 2 dagars utställning då både terrierklubben och SKK hade samma helg, med o...

Av Marita Laine - 4 juli 2012 11:39

Ja vars nu den skall vara, har inte varit mkt värme här inte och inte har man tid att sitta här och blogga men gör ett litet inlägg i all hast. Oturen verkar följa med oss...Teo bröt ju sin vänstra arm när han föll från köksbänken och blev opererad...

Av Marita Laine - 24 april 2012 09:07


Ja de var ju ett tag sen jag skrev nått, och de har ju hunnit hända lite faktiskt både gott och ont. Jag har ju börja få problem med ryggen min och fick en tid till Umeå för att kolla upp detta och tyvärr har ju min opererande läkare slutat så jag ...

Av Marita Laine - 24 mars 2012 19:28

Ja som rubriken lyder så har denna dag inte varit som jag hade tänkt alls! Började dagen med ett oskyldigt samtal till Carro, efter många samtal till henne (för de bröts hela tiden) så blev de bestämt att vi skulle fara och hälsa på hos Missas uppf...

Av Marita Laine - 27 februari 2012 09:57

Jag jobbade på fredagkväll men var helt däckad då jag kom hem, hade feber så de blev till att stanna hemma på lördagen och försöka kurera sig. Känner mig bättre idag tack och lov och jag hoppas jag har fått gjort bort mitt nu för ett tag framöver. ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok =)

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards