Direktlänk till inlägg 27 maj 2011

Haparanda resa

Av Marita Laine - 27 maj 2011 17:02

Är just nu i Happis med Tova och Teo, Jenny stannade hemma då hon skulle vara i skolan men igår så ringde hon med gråten i högsta hugg att hennes vänstra knä hade gått ur led, P var då ute och körde traktorn så jag fick lov att ringa farmor för att söka P, medans syrran kämpade för att ringa P så ringde jag ambulansen och så fick hon åka iväg, allt slutade med att Jenny och P fick tillbringa natten på barn och invänta röngen i morse, sen blev dom hemskickade som vanligt. Nu skall en ny tid fixas till ortopeden och sen får vi se, läkaren som dom hade träffat hade sagt att de kunde vara så här i några år till tills hon har vuxit till sig men va fan säger jag, ska vi måsta ha de så här, Jenny med all smärta varje gång knän och höfter hoppar ur led..ne fy fan säger jag bara! Verkligen inte! Dom kan ju inte hitta nått på flickan mer än kraftigt överrrörlig i sina leder och vad gör man då? 

Haparanda resan är trevlig i vanlig ordning, jag har ju måsta köpa en massa delar till min bil som inte gick genom besiktningen så nu är snart allt gjort för syrans kille Micke har gjort allt jobb, bytt spindel led, krängningshämare, bromsslangar kamrem samt vattenpump. Snart har man en ny bil igen  

Imorrn börjar vi resan hem igen för på söndag är de så grytprov på Kallsing...så de är bara hålla tummar och tår samt alla tassar att han klara de.

Nu vila en liten stund medans barnen leker ute så snällt sen blir de tacos till middag vilket barnen mina kommer att skrika av lycka för de är deras favvo mat!

Ha en underbar lördag för de ska vi ha med god matbastu och kalla Karjala öl!  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marita Laine - 16 oktober 2012 14:18

Hade redan skrivit rejält mkt då allt bara försvann, kör en kortare version nu...Tovas dröm har varit att ställa Kalle officiellt och jag passade på att anmäla till Sundsvalls 2 dagars utställning då både terrierklubben och SKK hade samma helg, med o...

Av Marita Laine - 4 juli 2012 11:39

Ja vars nu den skall vara, har inte varit mkt värme här inte och inte har man tid att sitta här och blogga men gör ett litet inlägg i all hast. Oturen verkar följa med oss...Teo bröt ju sin vänstra arm när han föll från köksbänken och blev opererad...

Av Marita Laine - 24 april 2012 09:07


Ja de var ju ett tag sen jag skrev nått, och de har ju hunnit hända lite faktiskt både gott och ont. Jag har ju börja få problem med ryggen min och fick en tid till Umeå för att kolla upp detta och tyvärr har ju min opererande läkare slutat så jag ...

Av Marita Laine - 24 mars 2012 19:28

Ja som rubriken lyder så har denna dag inte varit som jag hade tänkt alls! Började dagen med ett oskyldigt samtal till Carro, efter många samtal till henne (för de bröts hela tiden) så blev de bestämt att vi skulle fara och hälsa på hos Missas uppf...

Av Marita Laine - 27 februari 2012 09:57

Jag jobbade på fredagkväll men var helt däckad då jag kom hem, hade feber så de blev till att stanna hemma på lördagen och försöka kurera sig. Känner mig bättre idag tack och lov och jag hoppas jag har fått gjort bort mitt nu för ett tag framöver. ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok =)

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards