Alla inlägg den 27 mars 2011

Av Marita Laine - 27 mars 2011 10:49

Igår var vi på inoff i Kusmark och oj vad Tovis har längtat och jag med så klart.

Ettan och Pacha var med för att få sig lite ringträning samt socialträning, samt att vi hade med oss bästaste Carro som hjälp så tusen TACK för hjälpen Carro!

Pacha var ut först och kritiken löd: Mkt lovande hanvalp, mask utm huvud-hals-rygg, för ålderna bra bröstkorg, grova bra ben, goda vinklar, rör sig väl, bra pälskvalité, pigg och alert. BIM Valp

Domare var Gunnar Norlin

Ettans kritik: Väl utv tik, mkt bra huvud för åldern, mkt bra utv kropp, utm benstomme, ordinära vinklar, jämna bra rörelser, utm hårlag, mkt lovande

Bästa Junior! BIR med Hp

 

Finalerna var vi inte kvar till tyvärr för varken jag eller lilla Sigrid som vi fått dit som hade varit och sytt i ögonlocket efter närkamp med en liten grå orkade. Det var så många hundar kvar att bedömma men både Pacha och Ettan var kanon duktiga i ringen så de lovar gott för framtiden.

Tova ställde Pacha i barn med hund och gjorde detta väldigt bra, med tanke på underlaget som var väldigt isigt och med alla dessa kläder (skoteroverall) så hamnade dom på en 3 plats och vann både godis och hundfoder    Tova var nöjd men väl hemma så sade hon att : -Mamma...vi måste ha ringträning hemma innan nästa utställning för jag var lite vilse..för förra året var jag ju bara 4 år och jag minns inte riktig hur man gör!

Klart vi ska ha ringträning svarade jag!

Idag blir det till att vila på i vanlig ordning...så nu lite kaffe och soffläge!

Har ju som förlorat en timme åxå med tanke på sommartiden nu som började idag....ha en trevlig söndag!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok =)

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards