Alla inlägg den 18 april 2011

Av Marita Laine - 18 april 2011 11:03

Usch vad de blåser idag, värsta stormen ute!

De små barnen är på skolan/dagis idag och det är sista dagen sen har dom påsklov Jenny är hemma och har lov och hon klev ju upp tidigt idag och chockade mig rejält!   

Idag skall jag till sjukgymnasten för första gången vilket blir skoj att få börja träna ryggen min så man får upp muskulaturen i den för det har jag inga av sen all smärta tidigare. Nu känns det rätt bra faktiskt men har ont i höften fortfarande så klart och lär väl få dras med detta ett bra tag till men annars så känns det okej, kan ju inte lyfta än heller så man får verkligen ta det lugnt och låta detta läka ut bra.

Ihelgen var vi på utställning i stan, terrierklubbens...oj vad jag och Tova har längtat att få åka iväg och träffa ALLA goa hund människor!! Och trevlig hade vi åxå kan jag tala om, sen att resultaten inte blev som tänkt är man lite irriterad över...Pacha ställdes i valpklass och han placerade sig som 2:a, Kalle i jakt/bruks och åkte ut på en 2:a pga hans höjd som mättes till 30,5 cm! och en svans som låg åt höger vilket domaren inte tyckte om...  Men Kalle ÄR finast det vet vi ju om! Mattes   

Sen var det så Ettans premiär, även hon åkte ut på en 2:a pga hennes storlek som mättes till 29,5 cm och rasstandarden säger att idealet skall vara mellan 25-30 cm men domaren sket i det och sade att hon är för stor!   Jädrar så arg jag blev! I övrigt KANON fin kritik! Så nu lägger vi detta bakom oss och längtar till nästa utställning i Piteå den 21 maj fast först skall Ettan få följa med Eva och hennes russell gäng till Överkalix helgen före   Så TAck snälla Eva som tar med sig henne dit!

Efter utställningen var vi så bjudna på middag i Ursviken hos Camilla och Jonas och det var gott kan jag lova, grillat kött och potatis med en super god sallad till och grillad getost! *mums* En mkt trevlig afton hade vi, dom testar även att ha lilla Ettan få se hur det går! Hon och Nisse bullrade på men var vänner iaf, Ettan är så kaksig!  


Denn vecka är det påsk..barnen längtar till sina ägg hehe! Påskharen kommer säger dom   

Nåja imorrn händer iaf kul saker så nu längtar man till det!

Kram på er alla!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok =)

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards