Alla inlägg den 5 juni 2011

Av Marita Laine - 5 juni 2011 08:48

Oj vad vi går här och väntar på att Gullan ska få sina valpar, dygn 64 idag...har ju inte kunna fara någonstans i helgen pga henne och de har ju varit grytläger denna helg. Hade ju så gärna varit där och haft skoj med alla hund människor...

Kalle har ju fått följa snälla Carro men framgångarna har inte varit bra, solen har verkligen inte skinit på oss alls kan jag ju säga, 2 IG grytprov och en 0 i viltspår, Kalle hade nämligen blivit glad tokig efter skottet och ville ju så klart ha räven! Så bara Gullan får ur sig sina valpar skall jag och gubben till skjutbanan och han ska skjuta så går jag med Kalle i skogen...ja inte så att vi ska bli skjutna utan för att träna honom att de inte blir belöning varje gång de smäller....sen är de bara testa öppet spår igen då han bemästrar detta. ang grytprovet så får jag se om de blir de blir ett till i konst eller om jag kör 2 jaktprov istället...de återstår att se. På träningarna är han ju klockren men sen de blir prov så fattar jag inte vad han pysslar på med, förtsa provet tog han hyllan men  hoppade inte ner så då for vi på träning och de gick om, 2 provet så tog han hyllan och gång nr 2 men inte gång nr 1 som han ALLTID börjar med...mystiskt!???

Tova har ju fått följa syrran min ner till stockholm så hon är där och har semester, då jag pratar med henne i telefonen sså ska hon inte hem för där nere är de varmt och här regnar de bara såger hon  

På tisdag ska Peder och Teo på cirkus, oj vad han ska tycka de är spännande....haha! På onsdag ska jag besikta min bil och sen bär de av till Umeå då Jenny ska ta bort ett födelsemärke som börjat växa och dela på sig samt att den blivit svart.....på fredag är de skolavslutning och då ska ju Jennys läkare ringa ang hennes knä och jag vet inte vilken telefon han ringer på men mest troligt på hemma så de blir att hålla sig hemma och höra vad han har att säga.

Nu har vi bestämt oss för att köpa moppen till Jenny, den är ju så häftig att köra, jag kör den nästan varje dag   haha!

Längar till den nya rasen kommer åxå, tikvalpen är ju nu 2 veckor så snart kan man fara dit och kika på korvarna, fan så roligt!

Nä nu göra lite nytta....ha en trevlig nationaldag!   

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok =)

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards