Alla inlägg den 15 juni 2011

Av Marita Laine - 15 juni 2011 20:01

Imorse då jag klev upp tidigt så kändes luften så kall, jag och Jenny skulle ju vara i Norsjö kl 8:20 för hon skulle till sjukgymnasten och få ett nytt träningsprogram, vi klev upp och var trötta så klart och iväg, fort var de gjort i vanlig ordning så hem och ta barnen på dagis...hem igen och dricka mera kaffe och så kom svärmor och svärfar på besök.

jag och Jenny satt och drömde oss bort en stund framför internet en stund, vi kikade på JÄTTE fina gårdar nere i söder men tyvärr så ligger dom ju på mellan 2-8 miljoner...! Men drömma kan man ju alltid.

Igår var vi iväg och tränade oss på att skjuta, jag och Ann-so samt Jimmy...fasen så roligt vi hade och de tyckte nog Lennart med tror jag....  Han får ju höra ett och annat stackars karl!

Skjutningen gick ju rätt bra faktiskt, först var de salong sittande med stöd på 80 m och de klarade jag av, trots att dom inte hade de lika lyxigt för oss vänsterhänta...(AnnSo är åxå de) så vi fick sitta i "båset" men de gick ju bra, sen var de att skjuta lerduvor..gick väl inte kanon första serien på 10 skott men man måste ju få skjuta in sig lite..andra serien klarade jag av 7 av 10...och hur de då gick till har jag ingen aning om, sen tillbaka och skjuta med salong stående med den "tunna jägarmästarpinnen" vilket gick kanon de med.... 

Så nästa gång ska vi testa älgbössan...6,5:an...de blir skoj...


Annars då? Jo de verkar röra på sig lite här och där...man har en del att fundera på nu faktiskt....vill ju så gärna ha ett annat hus med ladugård så man sklle kunnah a lite grisar, getter, höner och kanske ett par köttdjur...men finns inte så mkt i denna kommun att erbjuda....så vi får väl se...

Valparna är idag en vecka gammal så de är väl dax ta lite bilder på dom små....   

Maya väntar smått så de blir ju valpar igen om ca 4 ceckor..spännande se vad som kommer ut där....

Sen har jag ju tinga fast en annan liten sak och man blir ju bara helt lycklig i själen när man ser dessa små...

    HELT UNDERBARA!!!!!!!   Och dom luktar ju helt ljuvligt!!!

Längtar ju till denna får komma hem så man får mysa mer!!

Annars då...tja, Jenny har sommar lov...hon har planerat en resa ner till Tommi och Bruno i juli men när de återstår att se....sen ska hon sommarjobba på Bäckgården 2 veckor...jag är fortsatt sjukskriven och sen blir de semester så jag blir hemma ett tag till....

Nä nu ska barnen upp ur badet....men en liten snabb uppdatering blev de ju! Ha en trevlig kväll  

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok =)

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards