Alla inlägg den 17 juli 2011

Av Marita Laine - 17 juli 2011 08:28

Ja som rubriken lyder så har jag världens bästa Kalle Balle   Finns ju inte en annan hund som är som han, helt underbar!

Igår for jag och bästa Carro iväg till Piteå på Internationell utställning bilen rullade kl 06:30 från Bastuträsk till Forsbacka för att hämta upp Jackson, Sigge och Carro för att sen vidare mot Piteå. Denna gången var vi i så god tid tack och lov. Stannade av i Skellefteå och köpte lite kaffe åxå.

Väl framme så rastades de hundar och sen fick man krama alla trevliga hundmänniskor, de är ju så trevligt att få träffa alla igen man längtar ju så tills dessa underbara utställningar jämt och hela tiden.

Jackson var först ut..blev 2 i valpklass med fin kritik.

Sen mattes andra goding Pacha...debut i juniorklass....och han fick exellent och 3..

och så var de Kalle som skulle ut i Bruks/jakt klass..han skötte sig utmärkt och var som tuff i attityden idag, jag kände de i kopplet att han var på G....

Jodå han fick exellent med CK...och så vänta in konkurrensen.....

In i konkurrensen och där blir ju min BÄSTA KALLE 1!!!!!     Åh vad duktig han är, jag fattade inget alls för domaren hade ju inte ställt oss i nummerordning..hon kom och gav mig handen och sade nått men jag fatta inget..sen sträckte hon sig mot Annika och jag var tvungen fråga vad de var som händer..Annika svarar att jag visst har vunnit, ringsekreteraren ber domaren att placera oss i ordning och då fattar jag att jag har vunnit med VÄRLDENS BÄSTA KALLE!!!!   Helt magiskt var de, oj så glad jag är!

Sen invänta BIR/BIM...men först tikarna...Sigge travade tills sig exellent med CK hon med...och sen 1 i konkurrensen....ÖH...åh fan..WIIII så kul..då faller poletten för mig...vi ska mötas i BIR/BIM...!

Sigge tar Bir:et och Världens bästa Kalle blir BIM och vi skriker av lycka kan jag ju säga!!!!! Vilken dag jag och underbara Carro haft! Helt magiskt!!

Bild på oss 4...

   Och så klart en underbar bild på min diamant!

  Vill ju än en gång tacka världens bästa uppfödare ANNA WILSSON Kennel Vitsudden www.vitsudden.se för denna underbara herre...jag har sagt de förr jag vet men jag kan inte få nog av honom!   

Sen invänta gruppfinalen då men där blev Sigge opalcerad men vad gör väl de...vi var ju SÅ nöjda över dagens resultat ändå samt att fått träffa alla hundmänniskor!

Kvällen slutade dock inte lika bra, vi for till Carro och Daniel för att äta, Daniel hade fixat pizza åt oss så vi åt upp detta och skulle ju så fira med lite vin...vi far mot Bastuträsk men Daniel ringer rätt snabbt och säger att Sigge och Sikta brakat ihop...tillbaka för att kolla läget...OJ Sigge hade en inre blödning som inte var av denna jord på halsen och såg ut att ha svårt att andas.....ringer veterinären i Skellefteå som så klart var i Glommers..så de blev att köra till Öjebyn..IGEN i rasande fart kör vi så dit och veterinären tittar på detta..säger att han inte tänkt öppna upp de för då kommer hon att blöda rejät....hon får pencillin i 10 dagar och burvila....Lilla söta rara Sigge då! Hoppas du kryar på dig fort!!!  


Nä nu tjuter ungen bredvid mig om frukost så de är väl bäst fixa de....ha en bra söndag alla vänner!  

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok =)

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards