Alla inlägg den 25 februari 2011

Av Marita Laine - 25 februari 2011 10:29

Igår for jag till Umeå på NUS för en inskrivning, med mig följde men kära granne och kollega Jossan som stöd vilket var jätte skönt då jag är lite nervös över hela operationen samtidigt som jag längtar som ett djur tills det är gjort.

Först träffade jag Dr Dan som gick igenom operationen med mig vad som skulle göras, och det lät så avancerat att hujja men de vi (jag+Jossan) förstod av allt var att dom kommer att såga bort sista kotpelaren på L5 sen ska han stga upp med stavar i kors samt att dom skall gröpa ur en massa ben som är på nerverna för att se att inget tryck ligger på nerverna och orsaka smärta, sen skall dom ta en bit från höftkammen och täcka över de dom så har karvat ur. Sen skulle dom dra isär kotorna så att inga nerver är i kläm där heller. Det som var positivt med de hela är att de blir bara 2 kotor som skall stelläggas för de förändringar jag hade i skellettet var vätska tydligen och de hade blivit lite mindre denna gång med Dr Dan sa att detta kan vara mer eller mindre från dag till dag tydligen. Han trode det var inflammation i dessa kotor nämligen.

Sen skall dom skcika ner morfin i nervsytemet för att bedöva ALLA nerver längst ner i ryggen så då kanske jag inte har så himlans ont efterråt men i och med detta så blir man kvar på uppvaket till dagen efter, alltså ett dygn skall jag ligga på uppvaket. Nåja de kan ju vara värt det bara man slipper ha så ont.

Jag får ta med mig nån bok att läsa och sen har jag ju min älskade underbaraste finaste syster Sussu där som jag kan surra på med   

Sen skulle jag köras upp på avdelningen dagen efter och där skulle jag så bli i några dagar, skulle allt gå jätte bra utan komplikationen så sade Dr att jag kanske får komma hem på söndag-tisdag...nån gång...!!! Helt otroligt! Oj vad jag längtar men jag är som sagt väldigt nervös....sen berättade han om rehabiliteringen som då tydligen skulle bli låååång pga att dom gör detta ordentligt....men de kan ju helt klart vara värt de bara jag blir bra i ryggen för jag vill börja leva igen!   

Jaja nu ska jag läsa lite läxa..jägarexamensprovet närmar sig....skulle så gärna vilja klara det......ha en underbar fredag alla fina! kram/Marita

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
<<<
Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok =)

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards