Direktlänk till inlägg 21 februari 2011

Solen

Av Marita Laine - 21 februari 2011 11:45

Solen skiner och det är underbart väder ute, hundarna trivs som bara den ute   

Äntligen lite vårväder. Jag har jobbat mitt pass nu i natt och nu blir det en vecka till nästa gång, ska egenligen jobba i morrn men då Teo nu fått magsjukan som drivit runt i vårat hus så blir jag hemma med honom i morgon. Sen på måndag är de så mitt sista pass innan operationen, jag får nämligen inte ta några smärtstillande tabletter innan OP så då kommer dessa dygn vara jätte hemska och jag kommer att sova noll   

Men nu är det inte länge kvar tack och lov, bara härda.....snart snart.

De tråkiga i allt e att man kommer sakna alla på jobbet, både personal och mina killar som barnen säger för jag har ju 10 st.   

Men jag får försöka få mig på jobbet och hälsa på så gott de går.

Mina vovvar mår då prima, jag och Monica var till Burträskmarknaden i lördags och där hittade jag en sån fin kofta till Maya som var jätte rosa, hon blev så fin i den men den var tyvärr lite för vid så jag ska ta och förminska den hade jag tänkt, har även varit duktig och sytt skättskydd till Kalle samt lagat utställningstältet samt ett hundtäcke som gått sönder. Sånt smått som man bara skjuter i framtiden och aldrig blir gjort men nu HAR jag gjort dessa.

Patte har tappat tänder nu och fy vad han luktar konstigt ur munnen nu är de bara hörntänderna och dom stora som skall lossna och gladast över detta är nog Maya som varit sårig runt halsen då han har gnagt för hon e så snäll och låter sig hunsas...han e ju liten tycker hon. Kalle säger till en gång och sen är de bra Patte blir så liten så liten när Kalle är inne att oj oj, men då är Maya dit och kollar läget lite så inte Kalle e för hård, helt fantastiskt hur allt fungerar i djurflocken. Maya har ju tagit till sig Patte som om han vore hennes valp...de är kärlek!   

Tänk om man inga hundar skulle haft??? Då hade jag nog inte levat kan jag säga, mina hundar är helt underbara! Jag är så otroligt glad att  jag har detta gäng   

Ja nu ska jagta och byta i maskinen för det är tvättat en massa påslakan mm från Teos säng....men jag önskar er alla en underbar måndag!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marita Laine - 16 oktober 2012 14:18

Hade redan skrivit rejält mkt då allt bara försvann, kör en kortare version nu...Tovas dröm har varit att ställa Kalle officiellt och jag passade på att anmäla till Sundsvalls 2 dagars utställning då både terrierklubben och SKK hade samma helg, med o...

Av Marita Laine - 4 juli 2012 11:39

Ja vars nu den skall vara, har inte varit mkt värme här inte och inte har man tid att sitta här och blogga men gör ett litet inlägg i all hast. Oturen verkar följa med oss...Teo bröt ju sin vänstra arm när han föll från köksbänken och blev opererad...

Av Marita Laine - 24 april 2012 09:07


Ja de var ju ett tag sen jag skrev nått, och de har ju hunnit hända lite faktiskt både gott och ont. Jag har ju börja få problem med ryggen min och fick en tid till Umeå för att kolla upp detta och tyvärr har ju min opererande läkare slutat så jag ...

Av Marita Laine - 24 mars 2012 19:28

Ja som rubriken lyder så har denna dag inte varit som jag hade tänkt alls! Började dagen med ett oskyldigt samtal till Carro, efter många samtal till henne (för de bröts hela tiden) så blev de bestämt att vi skulle fara och hälsa på hos Missas uppf...

Av Marita Laine - 27 februari 2012 09:57

Jag jobbade på fredagkväll men var helt däckad då jag kom hem, hade feber så de blev till att stanna hemma på lördagen och försöka kurera sig. Känner mig bättre idag tack och lov och jag hoppas jag har fått gjort bort mitt nu för ett tag framöver. ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
<<<
Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok =)

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards